Halvstudiedag

Jag hade halv studiedag i dag så jag slutade 09.50 8D Nice! Hade bara idrott, det skulle vara meningen att vi skulle ha lite No med men våran cenile lärare kom på att han hade möte då så det blev inställt :D
För ett tag sen frågade en tjej mig om jag var vegetarian, jag sa nej och då blev hon as arg Oo' Gjorde jag något fel?  Hon drog igång med"Det är fel att äta kött" då kan jag säga NEJ, det är inte fel. Då påstod hon att det är onatruligt Oo' Jaha, sen när blev det onaturligt? Vi är rovdjur det betyder att man äter kött. "Men det är onaturligt att slakta tusentals oskyldiga djur och föda upp kycklingar i fabriker. (När hon sa 'Oskyldiga djur' tänkte jag...vadå? Ska vi ha något dödsstraff på djur? Okej, mr ekorre(sson) du har snott ekollon från miss jordekorre(sson) så du straffas med döden så kan vi sälja dig på ICA sen Oo)
Visst det är fel att föda upp djur i fabriker i trånga burar osv. Men det är för guds skull inte onaturligt att slakta tusentals djur -_-' Vi är många i vårt land d kan man inte döda fyra kor sen ska alla dela på det. För att alla ska ha mat på bordet så måste man döda djur så alla kan få mat.
"Men ändå!" Ja, vadå? Man måste ha "mass slakt" för hur skulle det se ut om familjen Svensson tog varsitt spjut på fredag kvällen och sprang ut i skogen för att jaga? Och fick dom inget får dom leva på bröd och vatten hela helgen och dom kan glömma älggrytan till melodifestivalen. Vi är inga skogsdjur som måste leva så, vi lever i ett modernt samhälle! På stenåldern (då man också åt kött så att äta kött är ingen modefluga som buddism och stora solglasögon)såg det kanske ut så.
"Men djuren plågas" nä, inte alltid Och om dom blir det så löser sig inget för att du slutar äta kött, gör någon vettig insatts istället Oo' HUr skulle världen se ut om vi lät djuren leva? Vi skulle ha björn och varg in på husknutarna, djuren skulle vara fler än oss, det skulle leda till fler olyckor tex. på körda rådjur/älgar. Kor skulle springa fritt lite överallt. Om man är vegetarian behöver man inte börja äta kött igen men se inte oss köttätare som idioter och mördare.
CYA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0