Hejdå jullov och hej undergång!

Ja hej på er, det har varit ett tag sen jag skrev men jag har inte orkat x) Jullovet har varit gött iaf spenderade julen hos min lossas pappas släkt^^, Under nyår var jag och träffade min kompis från Märsta.(Tio minuter(?) från arlanda för er som sov er igenom mellanstadiet :P) Allt gick så fort! Vi började skolan igen den 8/1 Oo' Sååå himla onödigt Gick från halv nio till ett jaha sen var det helg -_-' men jag har tråkigt just nu och har inget vettigt att skriva så här kommer lite film tips +handlingen+omdöme :) (Obs! Filmerna står inte i favorit ordning:P)
Snuten i varuhuset
Snuten i varuhuset
Paul är en arbetande singelpappa från förorten som försöker få ekonomin att gå ihop genom att extraknäcka som vakt i en galleria i New Jersey. Det är ett jobb som han tar riktigt seriöst och när tomtens nissar genomför en kupp och stänger ner hela gallerian samt tar gisslan där en av dem råkar vara Pauls dotter, då är det upp till bevis för New Jerseys bästa galleri-snut att rädda dagen!
Jag tycker den var rolig och det hände lagom mycket saker i den. Den var dock inte 'dö av skratt'-rolig. Ett minus var (jag som tänker på saker ingen annan gör för dom bryr sig inte x) att dom som genomförde kuppen var lika smidiga som katter jag menar inte ens Usain Bolt är så smidig Oo Dom hoppade in i hissen(igenom glaset) vilket är ganska troligt(Not) och dom hoppade upp och ner bland våningarna och slog volter vad nu det var nödvändigt för x) men aja den var bra och en bra film att se med sina vänner på en fredag kväll. Betyg: 3 av 5
Click
click
Den plågade arbetsnarkomanen Michael Newman (Adam Sandler) har varken tid för sin fru (Kate Beckinsale) eller sina barn - åtminstone inte om han ska kunna imponera på sin otacksamme chef och få den befordran han förtjänar. Men när han träffar den galna expediten Morty (Christopher Walken) får han tag på precis det han behöver - en magisk fjärrkontroll som han kan snabbspola livet med, vilket leder till den ena hysteriska situationen efter den andra! Men i takt med att Michael entusiastiskt tystar, hoppar över och spolar fram sin familj och sina vänner tar fjärrkontrollen över hans liv mer och mer i denna kvicka, roliga och galna komedi.
Click var rolig och annorlunda :) Älskar Adam Sandler som skådespelare ^^, Ja den var verkligen kvick, rolig och galen xD Den kan nog få många personer där ute i världen att tänka till få en att inse att ta hand om familjen så länge dom finns där och man kan inte bara hoppa över alla tråkiga och jobbiga situationer i livet för vad vorre livet utan problem? Tråkig enligt mig. Betyg: 4 av 5

Corpse bride
I en by på 1800-talet råkar den unge Viktor (Johnny Depp) hamna i dödsriket genom att av misstag fria till ett mystiskt lik i en bröllopsklänning (Helena Bonham Carter). Ovan jord väntar hans sanna kärlek, den förkrossade och övergivna Victoria (Emily Watson) på att han ska återvända till henne. Även om livet i dödsriket visar sig vara betydligt mer färgstarkt än vad Victor är van vid, inser han snart att ingenting kan få honom att övere sin älskade. Denna romantiska saga är fyllda av optimism och ett mycket livligt liv efter döden - berättad i klassisk Burton-stil
En mycket bra film skapad av den otroliga Tim Burton som aldrig misslyckas med någonting! :) En mycket spännande och fin film :) Det är självklart ett plus att Johnny depp är med fast bara hans röst men det duger ^^, Viktor(på bilden) är en rätt rolig och gullig prick som klantar sig och är livrädd. Det jag gillade med filmen var att slutet blev inte så självklart jag tänkte 'han kommer få tillbaka Viktoria och dom lever lyckliga i alla sina dager(eller tills dom har fått fem ungar och han vill skilja sig för att han har tillbringat nätterna på match.com och hittat någon annan mycket yngre xP) men när hon tvingas gifta sig med en annan gubbe och Viktor går med på att ta livet av sig för att få gifta sig med  liket då ändrades allt:)
Ja det var allt för denna gång :) Cya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0